Brokastu kokteilis

Bieži manas brokastis izskatās šādi.

Sablenderēju 1 banānu, 1 apelsīnu, saldētas jāņogas, saujiņa saulespuķu sēklu un nedaudz ābolu sulas šķidrumam. Kokteilis sanāk saldeni skābs, ja prasās saldāku var pielikt medu.

Patīk tas, ka ērtā veidā var uzņemt tik daudz vitamīnu.
1 banāns satur 15 % vitamīna C, 2 % dzelzs, 29g ogļhidrātu, 4 g šķiedrvielas un 1 g olbaltumvielas.
1 apelsīns satur   130 % vitamīna C, 2 % dzelzs, 2 % vitamīna A, 6% Kalcija, 21g ogļhidrātu, 7 g šķiedrvielas un 1 g olbaltumvielas.
Jāņogas ir mūsu pašmāju vitamīnu bumba. Saldējot saglabājas 60-70% vitamīnu.

Saulespuķu sēklās ir  olbaltumvielas, ogļhidrāti, no kuriem vairāk kā puse ir pārtikas šķiedras, kā arī aminoskābes, lipīdus, polipiesātinātas taukvielas, vitamīnus В, D, Е, РР, kāliju, kalciju, magniju, fosforu. Tās satur 22-24 % olbaltumvielu, tikpat cik liellopu gaļā. 50 g sēklu nodrošina E vitamīna dienas devu. Vēl 100g  sēklu satur 7g dzelzi. 
Saulespuķes sēkliņas veicina taukvielu maiņas normalizēšanu, holesterīna satura samazināšanos organismā, aptur aterosklerozes attīstību, sniedz antikancerogēnu darbību, kā arī piedalās organisma aizsardzībā pret staru enerģijas iedarbību. Tām piemīt līdzīgas ārstnieciskas īpašības, kā riekstiem, tās nostiprina ādas slāni un gļotādas. avots http://www.pareizs-uzturs.com/public/saulespuku-seklas.php

 Ceru ka jums noderēs:)!

One thought on “Brokastu kokteilis

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s